Ons tropische avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Alinde&Albert Gootjes - WaarBenJij.nu Ons tropische avontuur is begonnen!! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Alinde&Albert Gootjes - WaarBenJij.nu

Ons tropische avontuur is begonnen!!

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Alinde&Albert

06 November 2017 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia! Na inmiddels een week op het eiland en alle appjes die we van jullie ontvangen leek het me toch leuk en handig om jullie op deze manier op de hoogte te houden van onze avonturen hier. Want een avontuur is het zeker haha!
Vorige week na een zeer voorspoedige reis aangekomen op het tropische Bonaire. De jongens vonden het fantastisch in het vliegtuig en hebben zich 10 uur lang prima vermaakt met filmpje, lekker eten, scheuren door de gangen met hun brandweer en ambulance en hadden gelijk een leuk vriendje aan boord. Teun deelde high fives uit aan het hele vliegtuig en had overal grote vrienden!
Eenmaal op Bonaire werden we omgeven door een warme hitte, het werd al gauw donker en werden om 19 uur afgezet bij ons mooie vakantiehuis! Lekker gaan slapen en de volgende ochtend werden we opgehaald door Anneke en Vince. Anneke werkte voorheen ook in het Diakin Utrecht en zitten hier met hun gezin al 2 maanden.
Het eiland is vrij overzichtelijk en rustig. Regels bestaan hier niet en zeker niet in het verkeer. Grote gaten in de wegen en de auto's vallen hier bijna van ellende uit elkaar. De mensen zijn allemaal erg vriendelijk en iedereen groet elkaar.
We hebben een pick up gehuurd voor een week en zijn inmiddels in het bezit van eigen fiets en een auto: een grote chevrolet pick up.
Het eiland is echt een paradijsje, soms rij je hele stukken door droge woestijn en kom je ineens uit op een prachtig paradijselijk plekje, echt heel bizar.

Fundashon Mariadal
Na twee dagen het eiland wat verkend te hebben ben ik woensdag begonnen met werken op de Special Care. Ik loop in een blauw pak rond, zit heerlijk net een pyjama. 3 dagdiensten gedraaid, van 6.45 tot 15.15.Op het werk is het erg rustig en er liggen veel recoverypatenten die na een paar uur weer weg zijn of er ligt helemaal niks. Van de week dus tijdens werktijd 3 uur bij het IND gezeten om papieren te regelen enzo haha heel relaxed dus allemaal dus daar wordt ik niet heel moe van.
Albert heeft me 3 dagen gebracht en opgehaald. Heerlijk om na het werk naar een prachtig strandje te rijden voor een verkoelende duik, koud biertje en mooie zonsondergang en ben je al weer helemaal vergeten dat je gewerkt hebt.
Albert vermaakt zich in de tussentijd met de boys, ze knutselen heel wat af, of zoeken verkoeling in het zwembadje in de tuin of aan het strand, doen de boodschappen en alle boys ontpoppen zich als heuse huismannen. Heel tros op al mijn mannen. De jongens passen zich heel makkelijk aan hier en vinden het fantastisch. Ze willen nog niet terug naar Houten en genieten van alle nieuwe indrukken hier, maken nieuwe vrienden een gaan vanmiddag voor het eerst naar zwemles.
Als ik vrij ben werkt Albert en zondag hebben we heerlijk dagje vrij gehad met elkaar. Al met al onze draai al flink gevonden in een week tijd en wennen aan de warmte en alle muggen.
So far so good.
Warme knuffel van ons allemaal

• 06 November 2017 - 18:48

Klaas Mijnheer:

Hey fam mijnheer fijn dat jullie al zo goed gewend zijn ik had ook niks anders verwacht.Jullie passen je altijd goed aan en op de foto’s genieten jullie volop zo te zien.
    Hier hebben we vandaag de eerste nachtvorst gehad dus de kachel brand lekker en de mutsen en sjaals zijn weer in gebruik.
    Nog 6 weken en wij lopen weer inkorte broek bij jullie.
    Geniet van alles en groetjes uit een koud Holland .

• 06 November 2017 - 19:50

Broer:

Leuke blog Lin! Doet mij denken aan eerdere tripjes van jou..
    Blijf posten! Ik volg het met gepaste jaloezie!

• 06 November 2017 - 21:48

Jorien:

Ziet er héérlijk en jaloersmakend uit! Lekker genieten met z’n allen! Liefs Jorien

• 07 November 2017 - 13:33

Vera:

Tof om zo op de hoogte te blijven, wauw, wat een belevenissen al!
    Haha, in je pyjama je werk doen, dat moet heerlijk zijn.
    Dikke kus van ons hier

• 08 November 2017 - 10:20

Annelotte:

Klinkt fantastisch... ☀️

• 08 November 2017 - 11:37

Greetje:

Leuk allemaal hoor , heb zin om er heen te gaan. Hebben ze er ook wel een kerk????

• 16 November 2017 - 21:56

Jane:

Wat een fijne start!
    Ik kijk uit naar de volgende update :)
    Enjoy liefs