Het blijft chillen op de Antillen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Alinde&Albert Gootjes - WaarBenJij.nu Het blijft chillen op de Antillen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Alinde&Albert Gootjes - WaarBenJij.nu

Het blijft chillen op de Antillen

Door: Alinde

Blijf op de hoogte en volg Alinde&Albert

27 Januari 2018 | Bonaire, Kralendijk

Ha lieve allemaal! Het is alweer een tijdje geleden maar we hebben een drukke maand achter de rug!
29 december waren mijn ouders er nog en zijn we verhuist naar het huis tegenover ons. Heerlijk plekje waar we de komende maanden verblijven. Albert en ik hebben de verhuizing geregeld terwijl de boys met opa en oma een kijkje zijn wezen nemen bij de goatfarm van Aletta, ook wel bekend van Boer zoekt Vrouw. De verhuizing verliep soepel en toch gek wat je binnen twee maanden allemaal verzameld op zo'n eiland haha.
De 30e afscheid genomen van opa en oma en toen was het al weer Oud en Nieuw! Overdag hebben we op het strand met de jongens vast oud en nieuw gevierd met oliebollen en kinderchampagne. Ik zat in de nachtdienst met oud en nieuw, wat een vreselijke dienst om met oud en nieuw in de nacht te zitten, vond er niks aan en er was ook nog eens niks te doen!! Ik ben op de spoed gaan helpen waar het wel druk was met allerlei brandwonden e.d.
Op 1 januari terwijl ik lekker lag te slapen hebben Albert en de jongens een heuse nieuwjaarsduik genomen, HELDEN haha, inclusief UNOXmuts en erwtensoep om weer op te warmen, zie foto's!

Op 10 januari hebben we mijn collega's Joost, Bram en Clemens welkom geheten op het eiland en een enorm leuke week gehad met elkaar! Allerlei leuke dingen gedaan waaronder kajakken in de Mangroves. Omdat dit beschermd gebied is kun je dit alleen doen onder begeleiding van een gids om beschadiging te voorkomen. Joost, Daan en ik zaten bij elkaar in de kajak en je peddelt rustig door een kanaal van dikke wortels die boven het water groeien. De mangrovebomen hebben zoet water nodig om te overleven. Ze zijn in staat om zout water om te zetten in zoet water met behulp van een halfdoorlatend vlies. Halverwege mochten we de kajak uit om een stukje met de stroom mee te snorkelen, heel bijzonder om al die enorme roodkleurige wortels onder water te zien en daaronder allerlei verschillende vissen. Vervolgens zijn we weer verder gaan kajakken en genoten we van een prachtig stukje natuur. Met Joost in je kajak wordt alles nog avontuurlijker dan het al is want onze kajak begon steeds voller te lopen met water. Denk door ons enthousiaste gepeddel waardoor de kajak flink heen en weer ging en we bijna zonken. Gelukkig waren we net op tijd weer aan wal en liep het allemaal goed af. De dag afgesloten met een heerlijke BBQ op een verlaten strand! Wat een vrij gevoel geeft dat toch en genoten we van een prachtige zonsondergang.
Verder ben ik nog een dagje zonder mijn eigen mannen maar met Joost, Bram en Clemens het park in geweest. Dat was me ook een hele belevenins en ben nog steeds verwonderd hoe we zonder kleerscheuren en een kapotte auto dat park uit zijn gekomen... heb echt ontzettend gelachen en weer veel mooie nieuwe dingen gezien. En met die mannen op stap is toch ook echt een belevenis, het zijn net 3 pubers die heerlijk kunnen zeiken op alles en nog wat. Maar hebben echt een mooie dag gehad, avonturen beleefd met leguanen die bananen en pannenkoeken uit Clee zijn hand aten, Joost die me een enorme smakkerd maakte doordat hij over een steentje struikelde met koeltas en rugtas in zijn hand, hahaha als ik er nog aan denk lig ik weer in een deuk (sorry Joost), Bram die reed met de pick up alsof we in een achtbaan zaten en werkelijk waar prachtig gesnorkeld bij het mooie strandje Wayaka II. Vissen in alle kleuren en maten, hele scholen van 100 vissen die ineens voor je neus verschijnen, echt heel gaaf!! Leuk ook om die mannen zo te zien genieten van het eiland want toch een beetje van ons is geworden voor mijn gevoel.
Helaas is er ook altijd weer een tijd van afscheid nemen en na 8 fantastiche dagen dachten we ze naar de airport te brengen maar helaas hielden de remmen van onze auto ermee op.. de mannen hebben ons thuisgebracht en auto werd weggesleept en is gelukkig weer gemaakt.. Toch wel handig zo'n APK keuring in Nederland, hier is het toch altijd weer een verrassing of je veilig thuis komt.. In Nederland stormde het enorm waardoor de mannen wat vertraging hadden maar zijn weer veilig in het koude Nederland.
Toch een gek idee hoor, dat wij hier in de warmte zitten, waarin we inmiddels zo gewend zijn dat als het hier een dagje 26 graden is we het gewoon koud hebben. Airco hebben we ook niet meer nodig en slapen lekker onder een dekentje. Zal nog wel wennen worden als we zo weer terug zijn in Nederland.

Qua werk gaat het goed maar blijft het soms ook heel frustrerend. Het is soms heel rustig en soms kan het ook helemaal vol liggen met onrustige neurologische patienten bijvoorbeeld, merk hier wel dat ik een echte ICer ben en de actie, acute zorg en alle technische snufjes hier wel mis..

Albert heeft inmiddels ook weer een groot vertaalproject binnen gehaald en kan zich tot eind april prima vermaken hier. We maken samen nog best veel werkuren hier. Ik werk veel laat en nacht waardoor Albert s' ochtends van 8 - 14 uur kan werken en hebben een lekker ritme gevonden zo samen.
Albert en ik zijn ook goed bezig met onze windsurflessen en gaan zeker twee keer per week richting Sorobon om te surfen, het gaat steeds beter en fantastiche sport, lekker knallen over dat water!
De boys genieten ook nog steeds enorm hebben hier leuke vriendjes waarmee we afspreken, zwemles gaat heel goed en vooral Daan kan al goed zonder zwembandjes zwemmen sinds vorige week waar hij heel trots op is, en Teun, ja die is gewoon lekker Teun, doet zijn broers in alles na, groeit als kool en is nog steeds om op te vreten.
Ik ga samen met Teun van 9 tot 13 maart naar Curacao om mijn oom en tante op te zoeken.
Niek en Daan worden 28 februari 5 en gaan dan naar school voor de laatste twee maanden. En we kijken uit naar de komst van Jannet op 25 februari, want als we bezoek hebben vieren we heerlijk vakantie en proberen we zo min mogelijk te werken. En toch.. ook na een dagje werken of de ochtend voor ik aan het werk ga geniet ik enorm van alle vrijheid die we hier hebben, de zon, koffietjes drinken met uitzicht over de prachtige blauwe zee, genieten van de boys, het mooie eiland en hebben we hier een onvergetelijke tijd met elkaar!
Een dikke knuffel van ons allemaal

  • 27 Januari 2018 - 08:39

    Jis:

    Leuk verhaal lieverds! Wat fijn dat jullie zo genieten! Ga ook even langs mijn zusje als je op Curacao bent, kan ze je een beetje rondleiden daar.
    Mis jullie! X Jis

  • 28 Januari 2018 - 18:41

    Greetjedejong:

    Fijn dat jullie het nog steeds naar je zin hebben , wij hebben er zelfs over gedacht om nog een keer te komen z on heerlijk eiland is het ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Alinde&Albert

6 maanden Bonaire

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 10090

Voorgaande reizen:

06 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

06 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: